Inleiding tot omgaan met verlies

Stichting Two Tone is een ideële stichting  die projecten ontwikkelt op het gebied van kunst en cultuur, met name voor kinderen en jongeren die met verlies te maken hebben. De werkzaamheden bestaan uit het geven van workshops, het organiseren van concerten en exposities, het uitgeven van gedichtenbundels en cd's en het geven van lezingen.

Voor alle kinderen en jongeren die met verlies te maken hebben.

Bij Stichting Two Tone is iedereen welkom die met verlies te maken heeft. De creatieve projecten zijn er voor iedereen, dus ook voor jou! Het troost, ondersteunt en geeft lucht aan  gevoelens. Erover praten kan helpen, maar vaak heb je daar helemaal geen zin in. Wil je graag meer weten over de workshops? Mail of bel ons! We vertellen je graag meer!

Voor alle ouders, leerkrachten, zorgcoördinatoren en iedereen die met kinderen en/of jongeren werkt.

Een bijzonder project dat we ontwikkeld hebben zijn de workshops voor kinderen en jongeren van wie een dierbare (ouder, broer, zus) is overleden. Wij vinden dat deze groep bijzondere aandacht verdient. Jongeren zullen zelf niet gauw over hun verdriet praten en zij worden er ook door hun omgeving weinig op aangesproken. Stichting Two Tone wil met dit project lotgenoten bij elkaar brengen, zodat zij ervaringen en gevoelens kunnen uitwisselen. In de workshop gaan ze gedichten schrijven en schilderen. We kiezen voor creatieve vormen omdat ze zo hun verlies kunnen uitdrukken, zonder dat ze erover  hoeven praten. Ook als je net iemand hebt verloren, kan het als gespreksonderwerp erg gevoelig liggen. Creatief zijn lukt dan wel. Het is heel ontroerend om te zien hoe deze jonge mensen zich uitdrukken en hoe goed hen dat doet. Ze gaan ervan stralen.

De uiteindelijke resultaten van deze workshops worden op posters gedrukt, of in een gedichtenbundel uitgebracht. Het werk wordt professioneel vormgegeven omdat zo de kwaliteit van hun gedichten en schilderingen naar buiten wordt gebracht, en 'gezien' wordt, door henzelf en de mensen om hen heen. In de resultaten herkent iedereen wel iets; we hebben tenslotte allemaal met verlies te maken.