Stichting Two Tone is een ideële stichting  die projecten ontwikkelt op het gebied van kunst en cultuur, met name voor kinderen en jongeren die met verlies te maken hebben. De werkzaamheden bestaan uit het geven van workshops, het organiseren van concerten en exposities, het uitgeven van gedichtenbundels en cd's en het geven van lezingen.

Voor alle kinderen en jongeren die met verlies te maken hebben.

Bij Stichting Two Tone is iedereen welkom die met verlies te maken heeft. De creatieve projecten zijn er voor iedereen, dus ook voor jou! Het troost, ondersteunt en geeft lucht aan  gevoelens. Erover praten kan helpen, maar vaak heb je daar helemaal geen zin in. Wil je graag meer weten over de workshops? Mail of bel ons! We vertellen je graag meer!

Voor alle ouders, leerkrachten, zorgcoördinatoren en iedereen die met kinderen en/of jongeren werkt.

Workshops poëzie en schilderen

De workshops poëzie en schilderen worden gegeven door Hella Hertogs. De kinderen en jongeren gaan schrijven. Daarna verbeelden zij hun mooiste gedicht: tekenend en schilderend. De deelnemers aan de workshops raken zichzelf en elkaar in onverwacht ontroerende, helende gedichten en beelden.
Kon ik maar bellen

Ieder mens wil gezien en erkend worden. Ieder mens heeft inspiratie nodig. Zonder inspiratie is er geen levensvreugde, geen bezieling. Geen motivatie. Door creatief te zijn, wordt je innerlijk in beweging gebracht.......

Er zijn vele vormen om je uit te drukken, poëzie, schilderen, muziek... Tegelijkertijd met het uiten van je gevoelens van pijn, verdriet, gemis voel je je levensenergie weer, je kracht, je vreugde. Met hun creaties helpen de jongeren zichzelf en anderen om hun verlies een plek te geven en er zelfs iets constructiefs mee te doen! Iedereen heeft met verlies te maken, iedereen kent verdriet, gemis, pijn. Door dit in de workshops met elkaar te delen, staan de deelnemers hierin niet meer alleen.

Ik Mis Je

Wat fijn om in alle stilte je gevoelens en gedachten op papier te kunnen zetten. Je denkt: dit kan ik niet…en dan... De woorden komen als vanzelf bij je binnenvallen. Dit had je nooit gedacht. De gedichten aan elkaar voorlezen, al helemaal niet. En toch gebeurt het, in de veiligheid van de groep. Het schilderen daarna, met prachtige kleuren, en een muziekje erbij als je wilt, geeft ruimte en lucht. Dan is samen praten gezellig, en je kunt elkaar helpen met de keuze van gedicht en beeld.

Programma samenstelling

Stichting Two Tone kan met u een programma samenstellen. Ook is er de mogelijkheid van het organiseren van een dag met als afsluiting een concert met optredens van de jongeren en muzikanten. Heeft u andere wensen, laat het ons weten. Stichting two Tone heeft een uitgebreid netwerk met muzikanten, beeldend kunstenaars, acteurs, theatermakers en dansers.